PEDAGOG

Katarina Skupnjak, prof.

Radno vrijeme:

ponedjeljak i utorak – prijepodne
srijeda i četvrtak – poslijepodne
petak – rad u smjeni neparnih razreda (1/5/3/7)

 

PSIHOLOG

Koraljka Cvrk Sajko, prof.

Radno vrijeme:

ponedjeljak i utorak – poslijepodne
srijeda i četvrtak – prijepodne
petak – rad u smjeni parnih razreda (2/4/6/8)

 

LOGOPED

Martina Erić, prof. logoped

Radno vrijeme:

ponedjeljak i srijeda- prijepodne
utorak i četvrtak – poslijepodne
petak – rad u smjeni parnih razreda (2/4/6/8)


Školski preventivni program OŠ Retkovec

Osnovni cilj našeg ŠPP-a je unaprjeđivanje zaštite  djece i mladih kroz učenje vještina koje će im biti vrijedan alat na životnom putu punom izazova.
Ciljevi programa: usmjeravanje učenika na društveno prihvatljive oblike ponašanja, učenje i uvježbavanje socijalnih, emocionalnih i komunikacijskih vještina kroz primjenu u svakodnevnom životu, prevencija poteškoća mentalnog zdravlja, promicanje zdravih stilova života, odgoj zdravih osoba sposobnih za nošenje sa životnim iskušenjima, a što pridonosi prevenciji ovisnosti, prevenciji svih oblika neprihvatljivih ponašanja, kao i povećanju sigurnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi.

Prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, obaveznim obrazovanjem u osnovnim školama su obuhvaćena sva djeca, a time i njihovi roditelji zbog čega je osnovna škola odgojno-obrazovna ustanova koja, pored obitelji, ima veliku odgovornost u odgoju mladih pa tako i u prevenciji svih oblika neprihvatljivog ponašanja i prevenciji poteškoća mentalnog zdravlja što ukazuje na potrebu pravodobnog interveniranja, odnosno osmišljavanja i provođenja što kvalitetnijeg Školskog preventivnog programa u skladu s procjenom potreba naše Škole.

Posebni ciljevi našeg ŠPP-a su:

osigurati dosljedno i kontinuirano provođenje preventivnih programa,

odgajati za zdrav život,

promicanje pozitivnih životnih vrijednosti

učenje i poticanje na primjenu socijalnih, emocionalnih i komunikacijskih vještina, općenito- životnih vještina

kroz odgojne i obrazovne sadržaje poticati na razmišljanje i prihvaćanje pozitivnih životnih vrijednosti,

razvijati kritičko mišljenje kod učenika s ciljem donošenja mudrih odluka i odolijevanja pritisku vršnjaka,

unaprijediti roditeljska znanja, vještine i ulogu obitelji u prevenciji svih oblika neprihvatljivog ponašanja

osigurati kontinuiranu edukaciju svih sudionika Školskog preventivnog programa o temama kao što su prevencija ovisnosti, odgovorno ponašanje na internetu, odgojno-obrazovna podrška učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama…

isticati važnost izgradnje samopoštovanja i pozitivne slike o sebi kod djece,

podupiranje obitelji u održavanju kvalitetne komunikacije djeteta s roditeljima,

u školi promicati uspješnu i iskrenu dvosmjernu komunikaciju učitelja, učenika i roditelja

unaprijediti zdravstvenu zaštitu i edukaciju djece.

U okviru našeg Školskog preventivnog programa provode se programi/aktivnosti koje se odnose na prevenciju ovisnosti, aktivnosti usmjerene na jačanje roditeljskih kapaciteta za kvalitetan odgoj, te potporu zdravom socijalnom i emocionalnom razvoju djece kroz pedagoške radionice na satu razrednog odjela ( razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika s ciljem donošenja mudrih odluka i odolijevanja pritisku vršnjaka, učenje i uvježbavanje socijalnih i emocionalnih vještina, suradničko učenje, jačanje samopouzdanja, razvoj pozitivne slike o sebi, razvijanje vještina i modela ponašanja u duhu tolerancije, uzajamnog uvažavanja, povjerenja i ohrabrivanja, nenasilnog rješavanja sukoba, rad na predrasudama, promicanje nenasilne akcije i kulture mira kao kvalitete življenja na razini osobnog razvoja i razvoja zajednice).

Roditelje potičemo i usmjeravamo na kvalitetnu komunikaciju s djetetom i kontinuirani nadzor nad izvršavanjem školskih obveza te provođenjem slobodnog vremena, kao i na pozitivne aspekte suradnje sa školom. Analiziraju se rizični čimbenici za razvoj različitih oblika neprihvatljivog ponašanja te osvješćuju i jačaju zaštitni čimbenici.

Stvaranje i održavanje dobrih odnosa u školi, s jasno postavljenim granicama i pravilima, uvažavajući potrebe i osobnost djeteta, ključ su prevencije svih oblika neprihvatljivih ponašanja.

Skip to content